IDW Search Radius

بافرها همچون ابزارهای مجاورت(Proximity Tools)

چگونه فاصله ثابت از یک شی را ایجاد می کنید؟ پاسخ این است که از ابزار بافر استفاده کنید. ابزار بافر یک فاصله چند ضلعی را در اطراف عوارض ایجاد می کند. علاوه بر این ، انواع مختلفی از بافرها در GIS وجود دارد.

به عنوان مثال ، بافرهای ژئودزیکی . اقلیدسی ، بافرهای مسطح در مقابل دور شکل و بافرهای حلقه تک در مقابل چند حلقه وجود دارد.

ابزار بافر یکی از بهترین ابزارهای پردازش جغرافیایی مورد نیاز شما است … بنابراین در اینجا تمام جزئیات مورد نیاز شما ارائه می شود.

1- ابزار های Planar vs Geodesic Buffer

بافرهای ژئودزیک شکل واقعی زمین را به خود اختصاص می دهند. در حمل و نقل هوایی ، حلقه های بزرگ یا خطوط ژئودزیکی کوتاه ترین مسیر را نشان می دهند.

geodesic buffer earth from space projection

اما اگر همان بافر را روی نقشه Mercator قرار دهید ، به نظر می رسد غیر بیضوی و کاملاً نامنظم است. دلیل این امر این است که چگونه پیش بینی های شکل نقشه ، اندازه و فاصله را تحریف می کنند. در مورد طرح Mercator ، بافر را در قطب ها امتداد می دهد.

geodesic buffer mercator projection

برای فواصل کوتاه و بسیار دور بافر ، بافرهای ژئودزیکی برای همه دقیق هستند. با این حال ، این به ویژه در مورد مسافت های طولانی بیشتر صادق است.

برای مثال در صنایع نوپابطور نادرستفاصله حقیقی برای پرتاب موشک تخمین زده می شود،  دلیل این امر این است که آنها بافر ژئودزیکی را انجام ندادند و جهان 3 بعدی ما را به حساب نمی آوردند.

2- بافر دایرهای و مربعی(Round vs Square Buffers)

معمولاً دو نوع بافر وجود دارد که ظاهر را در انتهای بافر تغییر می دهد. به طور کلی ، تمایز بین بافرهای گرد و مربع نحوه قطع قطعه نهایی است.

بافرهای گرد در انتهای چند ضلعی بافر خروجی یک نیم دایره ایجاد می کنند. این معمولاً نوع پیش فرض بافر است و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

Buffer Tool Round

روش دیگر ، می توانید انتهای بافر مربع را قطع کنید. به عنوان مثال ، تحلیلگران GIS از این نوع بافر برای کاهش همپوشانی بین خطوط همسایه استفاده می کنند.

Buffer Tool Flat

3- بافر حلقه ای چندگانه(Multiple Ring Buffer)

ابزار چند حلقه ای بافر در فواصل تعیین شده چندین بافر ایجاد می کند. بافرهای حلقه ای چندگانه می توانند دارای حلقه های همپوشانی یا غیر همپوشانی باشند.

به عنوان مثال ، می توانید هر فاصله را تعریف کنید تا هر عوارض با یکدیگر همپوشانی نداشته باشند. در این حالت ، هر بافر (به جز نمونه اول) شبیه به یک حلقه یا یک سوراخ در وسط است.

multiple ring buffer dissolve

ابزار بافر برای تجزیه و تحلیل

ابزار بافر تابعی از مجاورت است که یک مسافت ثابت یا متغیر را در اطراف عوارض قرار می دهد. حداقل 1000 برنامه GIS وجود دارد که از بافر در آنالیز فضایی استفاده می کند. در اینجا چند نمونه از تجزیه و تحلیل مجاورت با استفاده از ابزار بافر آورده شده است:

مقامات ایمنیتی منطقه ممنوعیت چرنوبیل را اعلام كردند – بافر 2600 كیلومتر مربع اطراف نیروگاه هسته ای سمی.

کارمندان بیمه نامه بررسی می کنند که آیا محل اقامت شما در فاصله مشخصی با یک ایستگاه آتش نشانی قرار دارد یا خیر.

ارتش از بافرهای ژئودزیکی برای تشخیص حداکثر خطر از راه دور موشک و راکت استفاده می کند.

آیا در مورد استفاده های جالب برای بافرها شنیده اید؟ لطفا در کامنت ما را اطلاع دهید.

author-avatar

درباره خلیل غلام نیا

دانشجوی دکتری سنجش از دور و GIS، دانشگاه چارلز جمهوری چک سابقه بیش از هشت سال کار با داده های سنجش از دور و GIS تسلط به تجزیه و تحلیل داده های اوپتیک، راداری و حرارتی تسلط به زبان های برنامه نویسی پایتون و گوگل ارث انجین در زمینه تجزیه تحلیل مدل های هوشمند در سنجش از دور و GIS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *