پهپادها به طور فزاینده ای در صنایع در سراسر جهان رو به رشد و دارای محبوبیت شده اند . توانایی آنها در جمع آوری داده ها در طیف گسترده ای از کاربردها از مهندسی تا کشاورزی مفید است. خوشبختانه در حال حاضر چندین پلت فرم رایگان تصویربرداری پهپاد وجود دارد که به کاربران GIS کمک می کند تا به راحتی به تصاویر پهپاد مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرده و آن را تجزیه و تحلیل کنند. اگر به دنبال به دست آوردن داده های نمونه پهپاد رایگان هستید، این 3 پلتفرم داده آنلاین را بررسی کنید. هر کدام می‌توانند تصاویر با وضوح بالا، مدل‌های سه‌بعدی و انبوهی از اطلاعات زمینی را در اختیار شما قرار دهند. برای ورود به هر سایتی بر روی تصویر مرتبط به آن کلیک کنید.

سایت Open Aerial Map (OAM)

 (OAM) یک پروژه نقشه برداری منبع باز و جامعه محور است که تصاویر هوایی را از منابع و مکان های مختلف مدیریت می کند. همه تصاویر از طریق پلتفرم OAM در دسترس قرار می گیرند، که به عنوان یک مخزن برای تصاویر هوایی جدید و موجود عمل می کند.
پروژه نقشه هوایی باز برای اولین بار در سال 2017 توسط گروهی از داوطلبان و توسعه دهندگان که می خواستند تصاویر هوایی را برای عموم قابل دسترس تر کنند، راه اندازی شد. از آن زمان، OAM به یکی از پروژه های پیشرو نقشه برداری منبع باز در جهان تبدیل شده است. متوجه خواهید شد که این پلتفرم به گونه ای طراحی شده است که کاربر پسند و آسان برای پیمایش باشد. این آن را برای کاربران مبتدی و با تجربه به طور یکسان ایده آل می کند. علاوه بر این، این پلتفرم همچنین اطلاعات دقیقی در مورد ارائه دهنده، حسگر، وضوح، اندازه فایل، مکان و موارد دیگر ارائه می دهد.

2-سایت USGS Earth Explorer

USGS Earth Explorer یک منبع عالی برای تصاویر پهپاد با طیف گسترده ای از انواع مختلف داده های پهپاد، از جمله عکاسی هوایی و LiDAR است. کاربران می توانند داده ها یا مناطق مورد علاقه خاص را جستجو کنند و تصاویر را مستقیماً از وب سایت USGS Earth Explorer دانلود کنند. ابتدا باید یک حساب کاربری ثبت کنید که رایگان و بدون دردسر است. ثانیاً، می‌توانید تمام تصاویر هواپیمای بدون سرنشین رایگان آن را در مجموعه «سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین (UAS)» بیابید. گزینه‌هایی برای انتخاب از میان تصويرهای قاعده، ابرهای نقطه، DEM یا داده‌های خام وجود دارد.
حتماً مرتباً بررسی کنید زیرا USGS این تصاویر را به طور منظم به‌روزرسانی می‌کند. این تضمین می کند که شما به روزترین داده ها را دارید. همه این ویژگی ها USGS Earth Explorer را به منبعی عالی برای به دست آوردن تصاویر رایگان پهپاد تبدیل می کند.

 

3- سایت Drone Mapper

مخزن داده Drone Mapper نوع معمولی پلت فرم نقشه برداری نقطه و کلیک شما نیست. در عوض، فهرست گسترده‌ای از نمونه داده‌های پهپاد را برای دانلود و بازی در اختیار شما قرار داده است.

همه اینها در یک صفحه با تصاویر نمونه فهرست شده است تا بدانید چه چیزی را می خواهید دانلود کنید. اگرچه گزینه های زیادی ندارید، اما مکان های بسیار عالی را دریافت می کنید. به عنوان مثال، شامل یک گودال شن، یک دره، یک زمین کشاورزی و یک زمین گلف است.  همچنین در سمت روشن، شما می توانید از بین تصاویر ارتویماژی، DTM، حرارتی یا مایل انتخاب کنید. تنوع داده های مشتق شده از پهپاد آن را برای کاربران با تجربه ایده آل می کند. مطمئن شوید که به بررسی خود ادامه می دهید تا ببینید آیا موارد بیشتری برای اضافه کردن دارند یا خیر.

با ظهور وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) و پهپادها، دنیای داده ها برای همیشه تغییر کرده است. پهپادها و پهپادها راهی برای جمع‌آوری داده‌هایی که قبلاً در دسترس نبودند یا دستیابی به آنها بسیار پرهزینه بود به ما ارائه می‌دهند. این 3 پلتفرم داده پهپاد فرصتی را برای ما فراهم می کند تا به تصاویر پهپاد با کیفیت بالا و رایگان در قالب جغرافیایی دسترسی داشته باشیم. هر مجموعه داده پهپاد حاوی مقدار بی سابقه ای از جزئیات است تا بتوانید قدرت پهپادها را درک کنید. امیدواریم از این منابع رایگان داده های پهپاد لذت برده باشید. اما آیا منابع محبوب دیگری را از دست دادیم؟ لطفا با اضافه کردن نظر در بخش زیر به ما اطلاع دهید.

منبع: https://gisgeography.com/free-uav-drone-imagery/

author-avatar

درباره خلیل غلام نیا

دانشجوی دکتری سنجش از دور و GIS، دانشگاه چارلز جمهوری چک سابقه بیش از هشت سال کار با داده های سنجش از دور و GIS تسلط به تجزیه و تحلیل داده های اوپتیک، راداری و حرارتی تسلط به زبان های برنامه نویسی پایتون و گوگل ارث انجین در زمینه تجزیه تحلیل مدل های هوشمند در سنجش از دور و GIS

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *