همه روزه ، جوامع در معرض بیماری های قابل انتقال و بیماری های همه گیر مانند COVID-19 هستند.

ما از GIS و  روش های Real_time برای ردیابی ویروس ها ، بیماری ها و همه گیری های جهانی استفاده می کنیم. در حقیقت ، تمام نقشه های اطلاعات جغرافیایی با نقشه برداری شیوع وبا در لندن ، انگلیس در سال 1854 آغاز شد

بنابراین ، اجازه دهید نگاهی به چند نمونه از GIS در زمینه اپیدمیولوژی بیندازیم.

نقشه Coronavirus COVID-19 در دانشگاه جان هاپکینز

یکی از بهترین نمونه ها برای ردیابی بیماری ها از ابزار Coronavirus COVID-19 توسط مرکز علم و مهندسی سیستم (CSSE) در دانشگاه جان هاپکینز است.

ویروس COVID-19 در ووهان چین آغاز شد. با گذشت زمان ، به سرعت در سایر نقاط جهان رواج یافته است. به عنوان مثال ، ویروس به سرعت در ایتالیا ، کره جنوبی و ایالات متحده گسترش یافت.

با افزایش پرونده های جهانی ، Coronavirus COVID-19 در آغاز سال 2020 به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل شد. در طول همه گیر جهانی Coronavirus COVID-19 ، کاملترین تصویر از شیوع این بیماری از دانشگاه جان هاپکینز ساخته شده با استفاده از ابزار عملیاتی Esri ساخته شده است.

به عنوان مثال ، موارد زیر را دنبال می کند:

1- در کل موارد تایید شده Coronavirus COVID-19

2- تعداد کشته شدگان و بهبود یافته از ویروس است

3- نماد های مناسب جغرافیایی

John Hopkins COVID-19 Map

نقشه بیماری بهنگام از HealthMap

یکی از منابع معتبر برای اطلاعات بیماری در زمان واقعی ، HealthMap است. HealthMap اطلاعات در زمان واقعی را به صورت ساعتی از هزاران منبع به ارمغان می آورد. تمام این اطلاعات به یک نقشه بیماری در زمان واقعی و با دقت بیش از 90٪ منجر می شود. با استفاده از آن می توانید بفهمید که مسائل بهداشتی در کجا اتفاق می افتد. از آنجا که می توانید نقاط را به عنوان نمادهای متناسب مشاهده کنید ، می توانید الگوهای مکان و خطر گسترش آن را بهتر بشناسید.

به عنوان مثال ، می توانید موارد زیر را جمع آوری کنید:

  • نوع بیماری

  • نام مکان

  • تعداد موارد

بیمارستان کودکان بوستون HealthMap را در سال 2006 تأسیس کرد. یک مهندس نرم افزار تیم ، محققان و اپیدمیولوژیست آن را تهیه کردند تا از شیوع بیماری های جهانی استفاده کنند.

HealthMap Screenshot Real Time Disease Map

پیگیری شیوع بیماری

این نقشه های بیماری در زمان واقعی در شناخت شیوع همه گیری ها کمک می کند.

آنها با اطلاعات به موقع در دسترس مسافران ، شهروندان و تصمیم گیرندگان هستند.

این می تواند به کشورها کمک کند تا همه گیرهای جهانی مانند Coronavirus COVID-19 را تهیه و مبارزه کنند.

 

author-avatar

درباره خلیل غلام نیا

دانشجوی دکتری سنجش از دور و GIS، دانشگاه چارلز جمهوری چک سابقه بیش از هشت سال کار با داده های سنجش از دور و GIS تسلط به تجزیه و تحلیل داده های اوپتیک، راداری و حرارتی تسلط به زبان های برنامه نویسی پایتون و گوگل ارث انجین در زمینه تجزیه تحلیل مدل های هوشمند در سنجش از دور و GIS

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *